Monday, October 19, 2009

Eleventy-Million Editors at Reuters, CNBC Duped By Leftwing Hoax

A faked story claiming that the US Chamber of Commerce has changed its position on Global Warming was duly reported by Reuters and CNBC, apparently without alerting any of the layers upon layers of fact-checking editors at either "news" organization:
In a story posted Monday morning, Reuters declared: “The Chamber of Commerce said on Monday it will no longer opposes climate change legislation, but wants the bill to include a carbon tax.”

Reuters updated the story to acknowledge the hoax, but it was too late: The Washington Post and the New York Times had already posted the fake story on their Web sites.
Oh noes! Now those scruffy bloggers will poke fun!

Oddly, Fox News didn't rise to the bait.